GR 96: Montserrat - Monistrol

En el mateix moment que acabo el GR 4 al Monestir de Montserrat, onze anys després de començar-lo, aprofito que em queden forces per a continuar cap a Monistrol i així començo un altre projecte més modest, el GR 96, anomenat Camí Romeu de Barcelona a Montserrat. Té un itinerari curtet, a l'igual que el seu "germà" el GR 6 -més antic i més conegut - que ja vaig recórrer fa uns anys, així que per variar miraré de fer-lo en sentit oposat al del "peregrinatge" tradicional.

Aquest primer tram no té cap secret i comparteix part de l'itinerari amb el GR 5. La baixada pot fer-se en una mica més d'una hora i només té un tram una mica empinat a partir del Coll de les Baranes; en pujada ja és una altra cosa...

Track a Wikiloc i perfil, conjuntament amb l'itinerari del GR4 St.Vicenç - Montserrat

Després de recarregar les piles i de fer la meva primera visita al Monestir en molts anys, torno en direcció a la plaça de l'Abat Oliba

photo P1130129MonestirdeMontserrat.jpg

Aquí tombo cap a la Plaça de la Creu, per contemplar la façana sud del Monestir...

photo P1130132Montserrat.jpg

...i em dirigeixo a l'estació del Cremallera, des d'on surt el Camí de la Santa Cova, paral·lel al funicular i que comparteix itinerari durant un tram amb el GR 5 i el GR 96

photo P1130131Montserrat.jpg

El camí, molt transitat, perd alçada ràpidament

photo P1130134Montserrat.jpg

Aviat es deixa a la dreta el camí del Rosari o de la Santa Cova i per sota es va obrint la vall del Llobregat cap al sud

photo P1130135RiuLlobregatOlesa.jpg

Aquí el camí planeja durant uns 200 m. fins al Coll de les Baranes, des d'on comença un ràpid descens per la canal del Torrent de l'Erola, trobant més endavant la canonada que puja l'aigua del riu

Quan el pendent es comença a suavitzar, es desvia a la dreta el GR 5, que també va cap a Monistrol pel Camí de les Aigües. El GR 96 segueix a l'esquerra bastant planer en un primer moment, sota les imponents parets del massís

photo P1130139CaraestdeMontserrat.jpg

Tot aquest tram és un bon mirador en direcció nord cap a la vall del Llobregat, amb Monistrol a sota i el Pirineu molt llunyà

photo P1130140Monistrol.jpg

Cap a llevant, a l'altra banda del riu s'alça la Serra del Cul de Portadora (curiós nom... hauré de fer-hi una visita), amb la Mola de Sant Llorenç del Munt i el Montcau al fons

photo P1130142LaMola.jpg

Per allà dalt caminava jo fa unes hores...

photo P1130143ParetdelsDegotalls.jpg

En un quart d'hora el camí torna a baixar per l'anomenada Drecera de Tres Quarts

photo P1130144MonistrolSerradelObac.jpg

Es perd uns 200 m. de desnivell i s'enllaça novament amb el GR 5; després d'un curt tram planer apareixen novament les parets del Cavall Bernat i de Sant Jeroni, amb el monestir de Sant Benet a la dreta

photo P1130146SantBenetCavallBernat.jpg

El GR fa un revolt i segueix baixant fins a un mas, on es tomba a l'esquerra per un bonic camí

...que ràpidament condueix a les portes de Monistrol, creuant la carretera de Montserrat...

photo P1130148Monistrol.jpg

...on no puc deixar de mirar, per molt amunt que quedi

photo P1130149MontserratdesdeMonistrol.jpg

Baixo pels carrerons fins trobar la C-55 i el pont sobre el Llobregat, per anar a buscar l'estació dels FGC i donar per acabada la jornada...

photo P1130154MonistrolriuLlobregat.jpg

...no sense dirigir una última mirada cap a la nostra Muntanya Sagrada