Estadisticas web

GR 11: Refugi Bassegoda - Albanyà

Anterior:
Beget - Refugi Bassegoda


Com a apèndix a una altra setmana travessant el Pirineu, em va quedar la baixada des del Refugi Bassegoda "Can Galan", on vaig passar la nit, fins al poble d'Albanyà. Es fa gairebé tota per pista i en un matí n'hi ha més que de sobres. Ja deia a l'etapa anterior que aquesta zona de la Garrotxa és una de les que té pitjors combinacions: només hi ha aquest refugi lliure i el de Talaixà per a passar la nit. Per altra banda m'hauria quedat una mica massa llarga si hagués intentat arribar a Massanet de Cabrenys, següent població ja amb una mica més de serveis. Almenys a Albanyà vaig poder trobar bar i autobús cap a Figueres (de la Sarfa, tot i que no passa tots els dies); Aquí vaig donar doncs per acabada la meva escapada, però a diferència d'altres anys, no trigaria gaire en tornar

Track sobre mapa 1:50.000 de l'ICC
Cliqueu a sobre per a ampliar


Track a Wikiloc


Perfil i més dades



Doncs em desperto al refugi de Can Galan, i tinc la vista que m'imaginava la nit anterior i que havia esperat veure des de la primavera de 2002: la Mediterrània

 photo P1020765 La Mediterragravenia des de Can Galan.jpg

Més a prop, al sud, els últims estreps d'un Pirineu que es resisteix a enfonsar-se al mar: la Serra de les Corones i la Mare de Déu del Mont

(cliqueu sobre les panos per a ampliar-les)


Com que l'etapa serà curta m'he aixecat a l'hora que m'ha vingut de gust; deixo el Refugi de Can Galan, un dels pocs edificis que queden dempeus de l'antic poble de Bassegoda...

 photo P1020768 Can Galan.jpg

...i baixant pel camí que no vaig veure la nit anterior...

 photo P1020769.jpg

...arribo en 7 minuts a Can Nou (770 m.) per tornar la clau i esmorzar com manen els cànons. (serveixen begudes i entrepans, tel. 689389391)

 photo P1020771 Can Nou.jpg

A partir d'aquí començo el descens cap a la vall de la Muga...



...alhora que vaig deixant enrere el Bassegoda

 photo P1020773 Bassegoda.jpg

A sota ja comença a obrir-se la plana on es troba Albanyà

 photo P1020774 Vall de la Muga.jpg

A sobre apareix l'ermita de Sant Joan de Bassols...

 photo P1020778 Sant Joan de Mussols.jpg

...situada dalt de la Serra de Corsavell, continuació de la carena del Bassegoda

 photo P1020776 Puig Escaleroacute.jpg

Entre la calitja, una silueta que em resulta familiar: la primera visió ben clara del massís del Cap de Creus, final del viatge

 photo P1020782 Vall de la Muga lAlbera.jpg

Al mas del Ginebre ja es pot veure Albanyà al fons de la vall, envoltada de serres

 photo P1020783 Albanyagrave des del Ginebre.jpg

El GR segueix baixant per pista, tot i que retallant quan es pot algun dels revolts. En una hora i mitja mooooolt relaxada arribo a Can Ferrers (7,2 km. - 270 m.)...

 photo P1020785 Can Ferrers.jpg

...on enllaço amb la pista que recorre la vall de la Muga

 photo P1020786.jpg

El riu passa tot just per sota...

 photo P1020788 La Muga.jpg

...oferint uns tolls i unes platges de còdols que, amb aquesta calor, no es poden rebutjar; així que m'estic més d'una hora per a fer l'últim parell de kms., amb remullada inclosa

 photo P1020789 La Muga.jpg

El tram que queda no té pèrdua, es passa pel davant del Camping Bassegoda (millor comprar aquí que no esperar al poble, que no té ni botiga) i tot seguit la pista creua la Muga...

 photo P1020791 La Muga.jpg

...entrant finalment a Albanyà (9,2 km. - 240 m.), on em reb l'església de Sant Pere (s. X)

 photo P1020793 Sant Pere dAlbanyagrave.jpg

Formava part de l'antic Monestir de Sant Pere d'Albanyà, un dels primers que es van construir al sud dels Pirineus sota el domini carolingi

 photo P1020798 Albanyagrave.jpg

I és que aquesta petita vila, tot i no tenir pràcticament serveis, mereix una visita...

 photo P1020796 Albanyagrave.jpg

Aquí vaig dinar a l'únic bar del poble i vaig agafar l'autobús cap a Figueres, gairebé olorant el mar després de 12 anys travessant muntanyes

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada